اولین جلسه ستاد #اربعین شهرستان الیگودرز به ریاست خسروی فرماندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد 

امام جمعه الیگودرز:

پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع بشریت در جهان است

فرماندار الیگودرز:

مباحث فرهنگی باید در کنار تقویت مواکب مورد توجه جدی قرار گیرد

حجت‌الاسلام سرلک امام جمعه الیگودرز در ستاد اربعین این شهرستان گفت: حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی آن هم در یکروز نشان از جایگاه والای این رویداد عظیم و اعجاز الهی است که نشان از عنایت سیدالشهداء و امام عصر عجل الله است، زیرا در کشور عراق با کمترین امکانات به بهترین شکل ممکن از زائران پذیرایی می شود.

وی گفت: باید از این ظرفیت عظیم در کنار پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات زائران،
رویکرد فرهنگی و بهره برداری فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن اربعین حسینی یک وظیفه همگانی است گفت: امروز حرکت بزرگ و عظیم اربعین در کانون توجه رسانه های دنیا است،زیرا این راه انسان ساز بر همه ی بشریت تاثیر گذاشته است.

امام جمعه الیگودرز خدمت به زائران حسینی را یک توفیق الهی دانست و افزود: متاسفانه عده ای در مرز مهران برای بازگرداندن زائران بازار سیاه درست می کنند در حالیکه نمی دانند چه توفیقی دارد خدمت به زائران امام حسین علیه السلام

خسروی فرماندار شهرستان الیگودرز نیز گفت:باید قدر اربعین و جایگاه والای آن در عرض ارادت به سیدالشهدا (ع) را بدانیم و برای زنده ماندن آن همه ی توان خودرا بکار بگیریم.
وی گفت: دستورالعمل لازم برای ستاد اربعین شهرستان و خدمت به رایگان تهیه خواهد شد، ضمن آنکه باید مباحث فرهنگی نیز در کنار تقویت مواکب مورد توجه قرار گیرد.
مسئولان نظام از هر کمکی بتوانیم انجام دهیم

حجت‌الاسلام سرلک رئیس تبلیغات اسلامی الیگودرز گفت: برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین و رهروان زینبی، فضا سازی مسیر تردد زائران، برگزاری مسابقات با موضوع اربعین، پذیرایی و اسکان زائران، آماده سازی مساجد در مسیر زائران از مهمترین برنامه های ستاد اربعین شهرستان خواهد بود

حجت الاسلام ترکی مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان نیز گفت: باید در این ایام فرهنگ اربعین و معنویت آن بین خانواده و اجتماع نهادینه شود.
وی گفت: چهار موکب ثبت شده در شهرستان فعالیت می کنند که دو موکب آن در کشور عراق است، که دراربعین سال گذشته ۹۳ هزار پرس غذا ۴۰ هزار وعده صبحانه، بین زائرانی از استانهای شرق کشور، زائرانی از مشهد، کشور افغانستان و پاکستان توزیع شد.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، نیروهای نظامی و انتظامی در تامین نیازهای موکب های فعال در شهرستان شد.

b_300_0_16777215_00_images_z59.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید