عباس نجار معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و اموراداری وزارت آموزش و پرورش، رضا عزتی سرپرست آموزش وپرورش لرستان در سفر به الیگودرز به همراه ایمان خسروی فرماندار شهرستان و محمد خدابخشی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  درجمع اقشار مختلف فرهنگیان در سالن همایش های کانون پویش شرکت کردند.

در این جلسه علی عسگر عبدالهی سرپرست آموزش وپرورش الیگودرز به بیان مشکلات فرهنگیان پرداخت و گفت: نیروهای خرید خدمات که از سال ۹۶ تاکنون در مناطق صعب العبور خدمت نموده اند به‌علاوه نیروهای طرح امین، مهر آفرین و نیروهای نهضت سواد آموزی قبل از سال ۹۱ که در آزمون قبول نشده اند، نیروهای از سال ۹۲به بعد و نیروهای پیش دبستانی که عمر خود را در خدمت به آموزش وپرورش صرف نموده اند، باتوجه به نیاز شدید به نیرو در بوم الیگودرز تعیین تکلیف و جذب شوند.

عبدالهی در ادامه گفت: تعلیم وتربیت دوبال آموزش و پرورش است که متاسفانه در دفترچه کنکور دانشگاه فرهنگیان جای مربی پرورشی خالی است.

همچنین سرپرست اداره آموزش و پرورش افزود: چهل مدرسه روستایی در بخش زلقی و سیزده مدرسه روستایی در بخش مرکزی کانکسی هستند و چهار مدرسه کپری در روستاهای مودَل، پل چین، تنگ تاف و سوزَرسفلی وجود دارد.

در ادامه عباس نجار گفت: برای حل مشکل ۷۴ نفر نیروهای خرید خدمات تعداد چهل نفر در قالب قرارداد کارمعین در نزدیکترین شهر استان اصفهان جذب خواهند شد و الباقی تحت عنوان نیروی خرید خدمت به‌کارگیری شوند.

محمد خدابخشی تصریح کرد: اگر شرط نیاز منطقه رعایت شده بود در لرستان نیروی مازاد نداشتیم و نیروها در شهرهای خودشان سازماندهی می شدند علت این است که این نیروها در یک فضای غیر رقابتی جذب شدند.

سرپرست آموزش وپرورش لرستان در گزارشی از وضعیت نیروی انسانی گفت و اشاره کرد: تعداد ۱۲۲۴ نفر به‌جز نیروهای خرید خدمات بلاتکلیف مانده اند که به موجب تبصره ۲۰ ایثارگران ۱۱۱نفر جذب شدند؛ تعداد ۲۹۸ نفر در مناطق خودشان به‌کارگیری و تعداد ۳۶۷نفر در مناطق دیگر به‌کار گرفته شدند و ۴۹۸نفر بازمانده است.

خسروی فرماندار الیگودرز نیز گفت: نیروهای خرید خدمات ازسال ۹۵درمناطق صعب العبور دربدترین وسخت ترین شرایط کار کردند و انتظار به حقی دارند که تعیین تکلیف شوند. همچنین فکری هم برای نیروهای خدمتگزار مدارس شود./روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان الیگودرز 

b_300_0_16777215_00_images_z132.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید