✍به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز، عصر امروز ۱۸ آبانماه ۱۴۰۱ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست خسروی فرماندار و با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


در این جلسه خسروی فرماندار الیگودرز و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بر بسیج امکانات جهت رفع مشکلات ناشی از بارش باران و برف و اتخاذ تمهیدات و حفظ آمادگی برای مقابله با تبعات ناشی از احتمالی سیلاب، کولاک و برودت شدید هوا تاکید نمودند.

وی گفت: با توجه به هشدارهای ستاد بحران استان در رابطه با شروع بارندگی از فردا تا روز یکشنبه، شهرداران و دهیاران تابعه در خصوص تنظیف و پاکسازی انهار، مسیل ها و آبراهه ها سطح منطقه اهتمام ویژه داشته باشند همچنین تمامی دستگاه های خدمات رسان ( شهرداری، اداره برق،آبفا، گاز، راهداری، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و ...) اقدام لازم را در خصوص اطلاعیه های ستاد بحران را بعمل آورند.

وی افزود: اداره جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان محترم، جهت جمع آوری محصولات زراعی خود تسریع نمایند و محصولات خود را به انبار ها یا مکان های مسقف انتقال دهند.

وی تاکید کرد: هشدارهای لازم به روستائیان و عشایر محترم که هنوز کوچ نکرده اند برای جلوگیری از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها داده شود و اقدامات لازم برای مساعدت در این موضوع توسط بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها، امور عشایر و ... صورت پذیرد.

خسروی فرماندار در پایان از همشهریان درخواست نمود که از تردد و توقف در کنار رودخانه های فصلی، مسیل ها، تردد در جاده های محتمل وقوع حادثه، کوهنوردی و ... اجتناب کنند.

باقری رییس هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی در چند روز آینده گفت : بارش ها برای امشب و فرداشب به صورت رگبار پراکنده و از فرداشب تا روز یکشنبه بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد.
باقری افزود: برای الیگودرز ۳۰ میلیمتر بارش پیش بینی شده است که احتمال می رود این میزان در بخش های جنوبی به بیش از ۵۰ میلیمتر برسد. که
وی تصریح کرد : بخش عمده بارندگی در بخش جنوبی شهرستان خواهد بود که بایستی برای موارد احتمالی از جمله سیلاب آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی در پایان افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲۸ میلمتر بارش داشتیم که با مدت مشابه پارسال در آبان ماه این بارش ها بینظیر بوده و طبق آخرین مدل های هواشناسی و گزارشات دریافتی بارش ها امسال از حد نرمال بهتر خواهد بود.

عباس رئیس اداره راهداری نیز در این جلسه از آمادگی ۱۰ اکیپ به همراه ۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و استقرار آن ها از فردا در بخش های شهرستان خبر داد.

در پایان جلسه تمام اعضا گزارشی از اقدامات و وظایف انجام شده ارائه کردند.

شایان ذکر است: آخرین وضعیت مدیریت شهرستان در حوزه های مرتبط با بارندگی ها از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان به اطلاع مردم رسانده می شود.

b_300_0_16777215_00_images_z172.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید