📝 به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز کارگروه بانوان و خانواده با محوریت ( کمیته برنامه ریزی هفته زن خانواده و اشتغال زنان سرپرست خانوار ) به ریاست لونی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و با حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان امور بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

🔻 در این جلسه لونی به نقش و جایگاه بانوان در جامعه اشاره نموده و یکی از مهمترین وظایف کارگروه بانوان و خانواده را بررسی مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تلاش برای حل مشکلات و توانمندسازی بانوان دانست.

🔻 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در ادامه با تاکید بر نقش زنان در زندگی و تأسی از بانو فاطمه زهرا (س) گفت : حضرت فاطمه (س) نمونه‌ای از یک زن موفق در امور خانواده و مدیریت خانواده بود.

🔻خانم سلطانی مسئول امور بانوان فرمانداری با اشاره به اینکه ۲۳ دی ماه روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و روز مادر است، اهم فعالیتهای کمیته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را ، تجلیل از مادران شهداء، بانوان ادارات، برگزاری مسابقات ورزشی ، جشنواره ها ، نمایشگاه توانمندی بانوان ، کارگاه های آموزشی، نشست های بصیرت افزایی و اردوهای زیارتی و فرهنگی عنوان نمود.

🔻 در ادامه جلسه و موضوع اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار ،قیاسی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه رسالت این نهاد علاوه بر کمک به تامین معاش خانواده های تحت حمایت، توانمندسازی خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار می باشد گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۹۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هستند از این تعداد، سرپرستی ۳ هزار و ۹۸۲ خانوار به عهده زنان است.

🔻وی با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد اشتغالزایی و خودکفائی است گفت: در حوزه اشتغال از دی ماه ۱۴۰۰ تا ابتدای دی ماه سالجاری ۵۸۶ فقره وام با اعتباری بربالغ بر ۴۰۰ میلیار ریال پرداخت شده که از این تعداد ۲۳۷ فقره وام به زنان سرپرست خانواده اعطا شده است.

🔻 قیاسی افزود: در طرح کارفرمایی، شرکت‌ها و کارفرمایان که به دنبال نیروی کار هستند اگر به ما مراجعه کنند ما به آنها از مددجویان معرفی خواهیم کرد و به ازای هر شخص معرفی شده نیز ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرما پرداخت می‌کنیم و کارفرما بایستی تعهد کند مددجویان ما را بیمه تامین اجتماعی کرده و حقوق اداره کار را تا ۳ سال به آن‌ها پرداخت نماید.

🔻خانم بهرامسری سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۶۶ مجوز برای بانوان در بخش مشاغل خانگی صادر شده بود افزود: از این تعداد ۱۳۱ مجوز مستقل ،۱۳۳ مجوز پشتیبان حقیقی و ۲ پشتیبان حقوقی صادر شده است.

🔻خانم اکبری رئیس بهزیستی شهرستان نیز با اشاره به اینکه درحال‌حاضر ۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر زنان سرپرست خانواده می باشند.

🔻 وی افزود تعداد ۱۰۰ نفر از زنان سرپرست خانواده با حمایت این سازمان و سازمان هدفمندسازی یارانه ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که بعد از گذشته ده سال و با شرایط و مقررات سازمان تامین اجتماعی بازنشسته خواهند شد.

🔻 وی ادامه داد: در سال گذشته نیز مبلغ ۸ میلیارد و هشتصد میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن و مبلغ ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال هزینه تعمییرات مسکن بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واجد شرایط داده شده است.

🔻 در پایان نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی برنامه های خود در خصوص هفته زن را بیان نمودند.

 

b_300_0_16777215_00_images_z270.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید