به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز روز گذشته چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ خسروی فرماندار به همراه، پاپی زاده رئیس امور عشایر کشور، قدمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان، بیرانوند مدیرکل شیلات استان لرستان، بابک آرا بخشدار بربرود غربی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده و زیر ساخت های آبرسانی به منطقه عشایری خلیل آباد و مزارع پرورش ماهی پایین دست که دچار آسیب جدی و خسارت شدند ؛ بازدید کرد.

خسروی فرماندار گفت؛ اولویت اول ما امداد رسانی و اسکان عشایر در مناطق امن بود.

وی افزود: از جمعیت ۳۹۰۰ نفری ثبت شده در امور عشایر به ۹۴۹ خانوار امداد رسانی و اقلام مورد نیاز مواد غذایی، پتو، چادر و پلاستیک و نایلون در بین آن ها توزیع شده است، متاسفانه در بخش عشایری تمامی امکانات آن ها از بین رفته و با توجه به سیلاب اخیر همچنان نیاز به امداد رسانی دارند.

وی در ادامه گفت ، نجات و احیای باغات، زمین های کشاورزی و مزارع پرورش ماهی که دچار رسوبات ناشی از سیل شدند را دارای اولویت بعدی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی، ستاد بحران، دستگاه های خدمات و سایر ارگان ها آمادگی دارند با آبرسانی در محل‌های مورد نیاز به کشاورزان و باغداران امدادرسانی کنند تا محصولات موجود را حفظ کنند. ؛ در مناطق صعب العبور که امکان تردد وجود ندارد بصورت هوایی اقلام مورد نیاز را در بین سیل زدگان توزیع خواهیم کرد.

رئیس ستاد بحران شهرستان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که مثل همیشه در کنار همه عزیزان باشیم و در برطرف شدن بحرانی که به وجود آمده نیز تلاش خواهیم کرد عنوان نمود: افرادی که دچار آسیب و خسارت شده اند گزاراشات خسارت های وارده را با کمک کارشناسان سازمان های مربوطه، دهیاران و بخشداران به ما اعلام نمایند و خارج از این چارچوب تنها زمان را از دست می دهند. ما پس از آخرین سیلاب ده روز وقت داریم که خسارت ها و مستندات را به ستاد بحران کشور اعلام نمائیم.

خسروی فرماندار در پایان یاد آوری کرد که پس از پایان یافتن بارش ها ان شاالله با همکاری تمام مدیران کار بصورت جهادی پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این بازدید ضمن تشکر و قدر دانی از فرماندار و مجموعه دستگاه های خدمات رسان اظهار داشت: در پی وقوع بارندگی های شدید اخیر چند استان از جمله استان لرستان درگیر سیل بودند و حجم سیل و خسارت های آن در شهرستان الیگودرز بیشتر از مناطق دیگر این استان بوده.

پاپی زاده گفت: سیل در الیگودرزخسارت های زیادی به زیرساخت های مناطق عشایری شهرستان از جمله راه های عشایری وارد کرده است که عمده آن در مناطق عشایری صب العبور می باشد .

وی در پایان گفت: متاسفانه در پی وقوع سیل در روز‌های گذشته، تأسیسات آبرسانی در منطقه عشایری خلیل آباد دچار حادثه شد، با توجه به اینکه حجم گل، لای و سنگ در سرشاخه این پروژه زیاد می باشد موقتاً با تدابیر اندیشیده شده خطوط انتقال آب در اسرع وقت وصل خواهد شد که بتوانیم مشکل آب خوردن و کشاورزی مناطق پایین دست را تامین کنیم.

b_300_0_16777215_00_images_z44.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید