به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی با حضور خسروی فرماندار ، امیری پریان مدیرکل ثبت احوال استان لرستان، سرکار خانم رضائی ریاست اداره ثبت احوال شهرستان الیگودرز و اعضای این شورا برگزار شد.

خسروی فرماندار در این جلسه برای ثبت دقیق و بروز وقایع حیاتی، همکاری تمامی ادارات عضو شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان با اداره ثبت احوال را ضروری دانست.

فرماندار و رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان الیگودرز به اجرای طرح کارت ملی هوشمند در کشور اشاره کرد و افزود: کارت ملی هوشمند نقش مهمی در راستای دولت الکترونیک دارد و باید با اتخاذ تدابیری از تمام قابلیت های این کارت استفاده شود.

امیری پریان مدیرکل ثبت احوال استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به آمار ولادت و فوت در شهرستان الیگودرز در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: تعداد ۷۰۹ واقعه ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته ( تعداد ۳۸۵ پسر و تعداد ۳۲۴ دختر)

وی تصریح کرد: در این مدت۹۷.۳ درصد از ولادت های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان در ادامه از آمار طلاق در شهرستان الیگودرز خبر داد و افزود: تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ تعداد ۹۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

 رئیس اداره ثبت احوال شهرستان الیگودرز نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد و آمار مقایسه ای پنج ماهه سال جاری با سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: تا به امروز آمار وقایع حیاتی چهار گانه بصورت بروز و دقیق ثبت شده است.

رضائی با تقدیر از همکاری مردم و ادارات در ثبت به موقع وقایع حیاتی در این شهرستان در خصوص نامگذاری فرزندان در شش ماهه سال ۱۴۰۱ گفت : بر اساس آمارهای ثبت شده بیشترین نام نوزادان پسر" آریا " و نوزادان دختر " رستا " بوده است. در ادامه جلسه، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان الیگودرز گزارشی از آمار ازدواج ، طلاق ،ولادت،فوت و تعداد کارت های ملی الکترونیکی و شناسنامه های صادر شده در پنج ماهه ماهه سال۱۴۰۱ ارائه نمودند.

در پایان اعضای جلسه نکته نظرات خودرا بیان وتصمیمات لازم گرفته شد.

b_300_0_16777215_00_images_z105.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید