💢 خسروی فرماندار امروز از سدهای حوضیان و کزنار بازدید کرد.

📝 به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز؛ خسروی فرماندار به همراه اداوی معاون عمرانی فرماندار، بابک آرا بخشدار مرکزی و اکبری رییس امور آب شهرستان الیگودرز از سدهای حوضیان و کزنار بازدید و بر مدیریت آب سدها در پیشگیری از حوادث به خصوص سیل تأکید کرد.

🔻وی با اشاره به اینکه حجم نهایی سد حوضیان ۳۹ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: اکنون میزان ذخیره آب دریاچه حوضیان ۱۰.۵ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

🔻 خسروی با بیان اینکه میزان ورودی آب به مخزن سد حوضیان از حوزه های آبریز ۲ متر مکعب در ثانیه است افزود؛ طی بارش های ۴۸ ساعت اخیر ۱.۵ میلیون متر مکعب مخزن سد افزایش داشته است.

🔻وی افزود؛ اراضی زیر کشت این سد ۵۰۰ هکتار است که با تکمیل شبکه پایاب به ۲۲۰۰ هکتار خواهد رسید.

🔻وی اضافه کرد: با توجه به بارش های اخیر سد کزنار با حجم ۸۰۰ هزار متر مکعب ۱۰۰ درصد پر شده است و در ۲۰ روز گذشته سر ریز این سد ۳۰ لیتر بر ثانیه و اراضی زیر کشت این سد نیز ۱۶۰ هکتار می باشد.

🔻خسروی فرماندار شهرستان الیگودرز با بیان اینکه حجم مخزن سد خان آباد ۱۷.۹ میلیون متر مکعب است افزود؛ در حال حاضر ۷ میلیون متر مکعب آب دارد که اراضی زیر کشت آن ۱۸۰۰ هکتار بوده و ورودی این سد از حوزه های آبریز ۱ متر مکعب در ثانیه می باشد.

🔻وی ادامه داد: عملیات ساخت سد عالی محمود این شهرستان از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شده که تاکنون تخصیص داده نشده است.

b_300_0_16777215_00_images_z409.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید