سومین نشست خبری مدیران شهرستان الیگودرز به ریاست خسروی فرماندار و با حضور لونی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، روسای ادارات آبفا، امورآب و راه و شهرسازی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار الیگودرز: مقدمات راه‌اندازی فرمانداری ویژه شهرستان الیگودرز فراهم شده است رئیس آب و فاضلاب شهری و روستایی: ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل فاضلاب کشی الیگودرز اختصاص یافته است.

رئیس امور آب : در حال حاضر تنها ۲۵ درصد آب پشت سدهای شهرستان وجود دارد رئیس مسکن و شهرسازی الیگودرز: ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل دو زیرگذر سه راهی شول آباد و خمه اختصاص یافته است

در این نشست ابتدا خبرنگاران به بیان سئوالات و مشکلات شهرستان در حوزه آبرسانی، فاضلاب کشی، سدهای و پروژه های نیمه تمام و نهضت ملی مسکن ملی پرداختند.

خسروی فرماندار الیگودرز در این نشست با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه شدن این شهرستان فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه منطقه است گفت: مقدمات راه‌اندازی فرمانداری ویژه شهرستان با توجه به ابلاغ آن به استانداری در حال انجام است که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی به کاشت محصولات آبدوست در شهرستان اشاره و گفت: کاشت این محصولات مطلقاً ممنوع است،لذا از دستگاه قضایی می‌خواهیم با افراد متخلف برخورد کند. 

طونی رئیس آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: الیگودرز یکی از چهار شهر کشور است که برای اجرای فاضلاب شهری آن ردیف ملی دریافت کرده است تا کنون نیز از ۳۰میلیارد تخصیص آن ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است. وی گفت: برای رفع بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب شهر علاوه بر تعمیر دستگاههای هوادهی آن، کاشته۵ هکتار درخت را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: قطع مکرر برق و انشعاب های غیر مجاز دو عامل مهم قطع آب در روستاها هستند، در حال حاضر از ۴۳۵ روستای شهرستان ۱۵۰ روستا تحت پوشش هستند، در چند روز گذشته ۸۰ انشعاب غیر مجاز که از آب شرب برای بخش کشاورزی استفاده می کردند شناسایی و با عوامل آن برخورد شده است.

طونی گفت: برای فاضلاب کشی شهر چمن سلطان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تا پایان مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن آنکه برای تامین آب شرب نیز یک حلقه چاه بزودی حفر خواهد شد.

مدیر امور آب الیگودرز نیز گفت: سد دهجانی از جمله تعهدات طرح قمرود بود که مطالعات آن انجام و برای اجرای آن ۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد، اما عدم تهیه گزارش پدافند غیرعامل و مسائل زیست محیطی آن باعث شد تا عملیات اجرایی آن آغاز نشود،سال گذشته دو مورد آن انجام و منتظر ردیف اجرایی آن هستیم، ضمن آنکه برای اسکان اهالی و یا ساخت و ساز جدید منطقه ای را در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: برای سد عالی محمود نیز ۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه این اعتبار تامین نشده است.

اکبری به وضعیت سدهای شهرستان اشاره و گفت: در حال حاضر آب پشت سدهای شهرستان تنها ۲۵ درصد ظرفیت آنها است

. توکلی رئیس مسکن و شهرسازی نیز گفت: در راستای نهضت ملی مسکن در شهرستان سایت ۱۸ هکتاری را برای ساخت ۲۰۵ واحد مسکونی در نظر گرفته ایم که به زودی ساخت آنها آغاز خواهد شد وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۲۱ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر پرونده تشکیل دادند که ۵۸۹ نفر آنها تایید شده است.

توکلی افزود: زیرگذر شول آباد با ۸۵ درصد و زیرگذر خمه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام هستند که برای تکمیل آنها بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

b_300_0_16777215_00_images_z511.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید