جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان الیگودرز با هدف کنترل و تنظیم بازار همزمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و عید نوروز به ریاست اداوی سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات شهید قادری فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان الیگودرز، در این جلسه اداوی سرپرست فرمانداری با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، ضرورت افزایش نظارت و بازرسیهای مستمر بر بازار و پیگیری قیمتها را بسیار حائز اهمیت دانست. وی افزود: «تمامی اعضای ستاد باید به صورت فعال و میدانی در نظارت و کنترل بازار حضور داشته باشند و از فروش کالاها، به ویژه اقلام اساسی و پرمصرف خانوارها، با قیمتهای بالاتر از نرخهای تعیینشده جلوگیری کنند.» سرپرست فرمانداری همچنین از افزایش ده برابری مجازاتها در خصوص تخلفات صنفی، تعزیراتی، بهداشتی و... خبر داد و اظهار کرد: «در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، احتکار و تخلفات مشابه، با متخلفان با جدیت برخورد خواهد شد.» وی همچنین اعلام کرد که از پنجم اسفند ماه جاری، اکیپهای نظارتی و بازرسی شروع به کار خواهند کرد و به بررسی قیمتها و نظارت بر بازار شهرستان خواهند پرداخت. وی در ادامه بر لزوم اعلام اطلاعات هویتی و مشخصات انبارها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تأکید نمود و گفت: «کلیه اشخاصی که از انبارها برای ذخیره و نگهداری اقلام استفاده میکنند، موظف به ثبت اطلاعات خود و واحد نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها هستند و در غیر این صورت، نگهداری کالاها به منزله احتکار محسوب خواهد شد.» در پایان، رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان از شهروندان گرامی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، تقلب یا احتکار، موارد را از طریق شمارههای زیر به اطلاع مسئولان برسانند: شهریسوند رئیس اتاق اصناف: ۰۹۱۶۳۶۴۶۳۰۵ موسوی بازرسی اتاق اصناف: ۰۹۳۹۶۳۸۹۰۰۹ اتاق اصناف: ۴۳۳۲۲۲۰۰_۰۶۶ واحد بازرسی: ۴۳۳۳۷۶۳۶_۰۶۶