168882576.jpg

خرم‌آباد - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در راستای توانمندسازی جامعه روستایی به انجام رسیده و ایران در مقایسه با کشورهای غرب آسیا در خصوص سرمایه گذاری در روستاها پیشتاز بوده است.

به گزارش ایرنا "محمدرضا شاملو" روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح منظومه روستایی بخش "ززوماهرو" شهرستان الیگودرز افزود: با این وجود به دلیل نبود چشم‌انداز روشن و راهبرد مشخص در توسعه روستاهای کشور شاهد بازدهی متناسب با حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته نبوده ایم

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه به بازنگری اقدامات بعمل آمده در روستاهای کشور پرداخته است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن بانگاه آمایشی و شبکه‌ای در طرح‌های عمران روستایی از هدررفت منابع و سرمایه‌های ملی جلوگیری نموده است که با تحقق کامل طرح هایی اجرا شده بر این مبنا، شاهد رشد و توسعه‌ پایدار روستاهای کشور خواهیم بود. 

شاملو توسعه منظومه روستایی را طرحی راهبردی و ساختاری با نگاهی آمایشی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاهای کشور می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن امقلاب اسلامی لرستان نیز با شاره به تهیه ۹۹ طرح منظومه روستایی در سطح کشور، پنج طرح را سهم استان عنوان کرد و گفت: هفت طرح منظومه روستایی در کشور بصورت پایلوت به اجرا خواهد رسید که طرح منظومه روستایی بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز یکی ازاین موارد است.

مسعود رضایی افزود: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی کاری فرابخشی است و با مساعدت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی محقق می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با اشاره به اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت مناطق محروم در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه بخش زز و ماهرو جزو مناطق محروم و در حال توسعه استان محسوب می شود لازم است ۲۰ درصد کل اعتبارات را از سرجمع اعتبارات به این بخش اختصاص داد.

گودرز امیری  تصریح کرد: دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند درصد معینی از تسهیلات روستایی و عشایری را برای ایجاد اشتغال در این بخش اختصاص دهند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت تبدیل فراورده‌های دامی و کشاورزی در رونق اقتصادی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای  نیز باید در حوزه آموزش فرش بافی، گلیم بافی و سایر صنایع دستی فعال شود تا بتوان با فراهم کردن شرایط، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی بخشی از روستاییان را فراهم کرد.

طرح های منظومه روستایی با هدف توانمندسازی روستاهای محروم در تمامی بخش ها و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید